Porozmawiaj ze mną o..., czyli przedświąteczny maraton krótkich filmów animowanych (1)

 Gotowi na świąteczny maraton filmowy?





Może warto na kilka dni przed świętami wykorzystać na lekcjach krótkie animacje, które, po pierwsze, wprowadzą nas w świąteczny nastrój i przygotują na ten piękny czas, a po drugie, staną się punktem wyjścia do wspólnych refleksji...
🎬✨🎅🎄
Produkcja "Erste Chrismas Ad 2020" to ukłon jednego z banków (to taki rodzaj budowania pozytywnego wizerunku, które to budowanie - sposoby, motywy, mechanizmy, chwyty, symbole - może również stać się tematem rozmów z uczniami) w stronę empatii. I zupełnie mi to nie przeszkadza.

🔔 Co po filmie?
Oddajcie przestrzeń uczniom na ich refleksje, komentarze, emocje, nieukierunkowane i luźne. Wystarczy tylko ich enigmatycznie zapytać:
- I jak?
Wersja bardziej rozbudowana:
- Ciekawa jestem Waszych wrażeń...
🔔 Kiedy będą dzielić się pierwszym odbiorem, warto zapamiętać (zanotować) te punkty centralne, które przykuły ich uwagę, bo stanowić mogą punkt zaczepienia i wyjścia do dalszej dyskusji.
Jak to zrobić? Wystarczy krótki empatyczny komunikat:
👌 - To ciekawe, co mówisz...
👌 - O, to ważne spostrzeżenie...
👌 - Hmmm, zastanawiam się, jak odebrali to inni...
👌 - O, a o tym nie pomyślałam...
👌 - Aha, coś podobnego też mi przyszło na myśl...
🔔Jak zachęcić innych do wypowiedzi?
Wystarczy krótko rzucić:
🧐 - A jak to widzą inni?
🧐 - A co o tym, co powiedziała Asia (Kasia, Maciek), myślisz, Ty,...?
🔔 I tu jest moment, kiedy rozkoszujemy się wymianą myśli podopiecznych i jesteśmy pod wrażeniem ich dojrzałości 😊
🔔 A może jeszcze podrążyć?
- Jak myślicie, co było powodem...?
- A co mogło się wcześniej wydarzyć?
- Jak to się stało, że utytułowany pianista popada w społeczną niepamięć?
🔔 I tu czas na doświadczenia osobiste
🧐 - Co czuje bohater?
🧐 - Co czują inni?
🧐 - Jakie mają nastawienie?
🧐 - Jak się czują, kiedy widzą bohatera, gdy ten...?
🧐 - A wy, co byście czuli, gdybyście byli (pielęgniarką, starszym skrzypkiem, ...)?
🔔 A może coś z twórczego myślenia?
🧐 - Opowiedz historię z perspektywy biurka, pianina, zdjęcia...
🧐 - Znalazłeś na strychu zdjęcie z wręczenia nagrody. Co możesz z nim zrobić, jeśli masz adres pianisty?
🧐 - Jaką treść listu byś odczytał, gdybyś był Mikołajem, a nasz bohaterem wysłał do Ciebie list na święta?
🔔 I najważniejsze! Warto zapytać uczniów, o co mogliby zapytać, czego nie wiedzą, jakie postawiliby pytania do filmu, historii, bohatera... I jakie mają pomysły, by przedstawić ten problem, który ich poruszył.
🔔Puenta to pytanie do uczniów: Co możesz z tym zrobić tu i teraz? Jakie podjąć kroki?
Tak otwieramy głowy i serca, a przy okazji podwijamy rękawy uczniom, bo nuż z tego wyłonić się może jakiś społeczny projekt👍
Ciekawa jestem Waszych pomysłów 😉
PS. Przyłóż psycholupę: co przywraca bohaterowi radość życia i co to wnosi do naszej/mojej/Twojej wiedzy o przeszłości (młodości, doświadczeniach, emocjach, przeżyciach)?👌


[Erste Christmas Ad 2020; źródło: https://youtu.be/vTjtgualL9E]


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zasłona dymna i kamuflaż, czyli jak przemycić pewne treści 😎 O grze miejskiej, polskim, matematyce i nie tylko...

Życie pisze najlepsze scenariusze... - "Kurier" w reż. W. Pasikowskiego